Karanika Andromachi

Associate Professor

USA

California

Ptolemaida , 1971

University of California

Irvine School of Humanities

Department of Classics


Με καταγωγή από τη Θεσσαλία και την περιοχή των Μετεώρων μεγάλωσε στο Βόλο. Απόφοιτος του τμήματος της Κλασικής Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στο πανεπιστήμιο του Πρίνστον στις Η.Π.Α. Εχει διδάξει σε διάφορα πανεπιστήμια των Η.Π.Α. (Princeton Univ., Stanford Univ., Τemple Univ., Swarthmore College) και τα τελευταία δέκα τέσσερα χρόνια διδάσκει στο τμήμα κλασικών σπουδών του πολιτειακού πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Ιρβάιν (UC Irvine).  Το ερευνητικό της ενδιαφέρον είναι η προφορικότητα και η γυναικεία παρουσία στην αρχαία ελληνική λογοτεχνία. Είναι συγγραφέας άρθρων για τον ‘Ομηρο, την πρόσληψή του στο Βυζάντιο, τα θρηνητικά άσματα, τα παιδικά παιχνίδια, τη βουκολική ποίηση μεταξύ άλλων αλλά κι ενός βιβλίου για τη γυναικεία εργασία, ποίηση και τραγούδι της δουλειάς που εκδόθηκε από τον εκδοτικό οίκο του πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς (Johns Hopkins University Press) το 2014, και παράλληλα συμμετέχει σε πολλούς συλλογικούς τόμους. Μόλις φέτος το 2020 κυκλοφόρησε ο τόμος που συνεπιμελήθηκε μαζί με την καθηγήτρια κ. Λιλή Πανούση για το «ψυχολογικό τραύμα και την παρουσία του στον αρχαίο ελληνικό και ρωμαικό κόσμο». Είναι η βασική επιμελήτρια έκδοσης του επιστημονικού περιοδικού της Αμερικανικής Ενωσης Κλασικών Σπουδών (TAPA, Transactions of the American Philological Association) για τα έτη 2018-2021.  Διδάσκει εκατοντάδες φοιτητές κάθε χρόνο με πιο δημοφιλή τα μαθήματα ανθρωπιστικής παιδείας, μυθολογίας και αρχαίας ελληνικής και λατινικής λογοτεχνίας και ιστορίας.  Το Σεπτέμβριο του 2019 ήταν επισκέπτρια καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο Φουντάν στη Σαγκάη της Κίνας όπου έδωσε σειρά διαλέξεων.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

ΒΙΒΛΙΑ-ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΙ ΤΟΜΟΙ

  • Karanika Andromache. 2014. Voices at Work: Women, Performance and Labor in Ancient Greece. Baltimore: Johns Hopkins University Press.
  • Karanika, A. and Panoussi, V. 2020. Emotional Trauma in Ancient Greece and Rome: Representations and Reactions: London: Routledge

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ -πρόσφατη επιλεκτικά

  • Forthcoming “Urban Landscapes and Religious Shifts in Lucian’s Alexander.” In Journal of Roman Religions 2020.
  • Forthcoming: “The Midas Game: Performance, Intertextuality and the Poetics of Childhood” in in V. Dasen and M. Vespa (eds), Play and Games in Classical Antiquity: Definition, Transmission, Reception, Liège 2020
  • Troy as Trauma: Reflections on Intergenerational Transmission and the Locus of Trauma” in Emotional Trauma in Ancient Greece and Rome: Representations and Reactions.
  • “Women’s Tangible Time: Perceptions of Continuity and Rupture in Female Temporality in Greek Literature” in Engendering Time in the Ancient Mediterranean, E. Eidinow and L. Maurizio (eds.), 2019, Routledge
  • “Agonistic Perspectives in the Orphic Argonautica,” in Dicite Pierides: Classical Studies in Honour of Stratis Kyriakidis (edited by A. Michalopoulos, S. Papaioannou, A. Zissos) Cambridge Scholars Press (November 2017)
  • “Materiality and Ritual Competence: Insights from Women’s Prayer Typology in Homer,” in Women’s Ritual Competence in the Graeco-Roman Mediterranean edited by M. Dillon, E. Eidinow and L. Maurizio.
  •  “Messengers, Angels and Laments for the Fall of Constantinople” (January 2016) in The Fall of Cities in the Mediterranean: Commemoration in Literature, Folk-Song and Liturgy (ed. M. Bachharova, D. Dutsch, A. Suter, Cambridge: Cambridge University Press, 226-251.
  • “Female Voice, Authorship and Authority in Eudocia’s Homeric centos.” for Fakes, Forgeries & Issues of Authenticity in Classical Literature, ed. Javier Martinez, Brill.(2014), 95–107.  
  • “Wedding and Performance in Home: A View in the “Teichoskopia.” Trends in Classics 2013, vol.5 (2): 208–33.
  • “Playing the Tortoise: Reading Symbols of an Ancient Folk Game” Helios 39 (2012) 101–20.
  • “The End of the Nekyia: Odysseus, Heracles and the Gorgon in the Underworld” Arethusa 44 (2011) 1–28.
  • “Homer the Prophet: Homeric Verses and Divination in the Homeromanteion” in Sacred Words: Orality, Literacy and Religion. Orality and Literacy in the Ancient World, vol. 8. Eds.  A.P.M.H. Lardinois, J.H. Blok and M.G.M. van der Poel. Leiden: Brill 2011: 255–77.
  • Inside Orpheus’ Songs: Orpheus as an Argonaut in Apollonius Rhodius’ ArgonauticaGreek, Roman and Byzantine Studies 50.3, Autumn 2010: 391–410.
  • Medicine and Cure in Posidippus’ Iamatika.” In: M. Annette Harder, Remco F. Regtuit & Gerry Wakker (eds). Nature and Science in Hellenistic Poetry. Proceedings of the Eighth Groningen Workshop on Hellenistic Poetry. Hellenistica Groningana 15.  Peeters, Leuven: 2009: 41–56.
  • The Female Ritual Cry in the Homeric Hymn to Apollo: From poetics to politics” forthcoming in Apolline Politics and Poetics (edited by L. Athanassaki, R. P. Martin and J. F. Miller). ECCD (European Cultural Center of Delphi) Publications. Athens 2009: 67–77.
  • “Greek Comedy’s Parody of Lament” in Lament: Studies in the Ancient Mediterranean and Beyond, A. Suter (ed.), Oxford University Press, 2008: 181–99.
  • “Folk Songs as Ritual Acts: The Case of Work–Songs” Women’s Rituals in Context, M. Parca and A. Tzanetou (eds), Indiana University Press, Series: Studies in Popular Culture and Folklore, 2007: 199-223.
  • “Agonistic Poetics in Virgil’s Third Eclogue” in Re-inscribing Pastoral in the Humanities: Essays on the Uses of a Critical Concept, M. Skoie and S. Velasquez (ed.), Bristol Phoenix Press 2006: 107–114, and 160–162.
  • “Ecstasis in Healing; Ancient Greek and Contemporary Southern Italian practices,” in Performing Ecstasies:  Music, Dance, and Ritual in the Mediterranean, edited by Luisa Del Giudice and Nancy Van Deusen (series: Claremont Cultural Studies), Ottawa:  Institute of Mediaeval Music, 2005: 23–36.
  • “La poétique des chansons grecques populaires des vendanges” in Le vin et la vigne dans la langue et la littérature néohellénique, Martine Breuillot (ed.), Editions Universitaires de Bourgogne, 2003: 56–67.
  • “Memories of Poetic Discourse in Athena’s Cult Practice,” in Athena in the Classical World, Susan Deacy and Alexandra Villing (eds), Leiden-Boston-Koeln (Brill), 2001: 277–91.